12.06.2008.
Хармонизација законске регулативе Републике Србије са Европском унијом
Закон о телекомуникацијама (усвојен 2003. године) као битну новину доноси другачију расподелу надлежности за обављање послова у области телекомуникација у односу на ранија решења. Наиме, предложени концепт садржи расподелу надлежности између Владе Републике Србије и министарства надлежног за послове телекомуникација, као државних органа са једне стране и, са друге стране, Републичке агенције за телекомуникације, као самосталне и независне организације основане овим законом, којој су поверена одређена јавна овлашћења, а која има функцију регулаторног тела у области телекомуникација.
Оснивање регулаторног тела има за последицу да се надлежности државних органа у овој области своде искључиво на најкрупнија и најопштија (стратешка) питања, док се готово сви послови везани за уређивање односа у области телекомуникација поверавају новооснованом самосталном и независном регулаторном телу, Агенцији.
Према свом правном положају, Агенција је специфична институција. То је организација sui generis. Она има својство правног лица, што је чини самосталним правним субјектом, а надлежности и овлашћења која јој се дају овим законом, као и састав, положај, начин избора и разрешења органа Агенције, обезбеђују да ова организација функционално, дакле суштински, буде независна како од било ког државног органа и његовог потенцијалног утицаја на фактичко уређење односа у области телекомуникација, тако и од утицаја свих субјеката који се баве телекомуникационим мрежама, средствима или услугама, дакле оних на које се непосредно или посредно протеже деловање Агенције и који су, по природи свог положаја, заинтересована лица.
Законом о државној управи (донет 2005. и допуњен 2007.) не укидају се ова овлашћења која су Законом о телекомуникацијама дата Републичкој агенције за телекомуникације. Било каква накарадна, или неоснована примена Закона о државној управи која би Агенцији ускратила ове горе наведене надлежности представља грубо кршење Закона о телекомуникацијама, односно његово стављање ван снаге. Тиме се свакако крше сви уговори потписани од стране наших надлежних органа у вези са хармонизацијом регулативе у области телекомуникација са Европском унијом.
У складу са својим обавезама, РАТЕЛ је сваке године Скупштини Републике Србије подносио извештај о стању на телекомуникационом тржишту за протеклу годину, извештај о свом раду, као и финансијски извештај и извештај овлашћеног ревизора. Јавност је о овоме обавештена на редовним конференцијама за штампу које се држе у априлу и новембру. Кратак прегледни извештај о раду објављује се сваке године у дневним јавним гласилима
Прилог:
1. Предлог Закона о телекомуникацијама
2. Образложење Закона о телекомуникацијама
3. Попис аката упућених Министарству за телекомуникације и информатичко друштво