24.10.2022.
Поступање по приговорима претплатника, односно корисника на операторе електронских комуникација
Поводом повећаног броја приговора на операторе електронских комуникација упућених РАТЕЛ-у у вези са изменом услова уговора, односно спецификације услуга (садржаја пакета), РАТЕЛ обавештава претплатнике да је чланом 107. Закона о електронским комуникацијама прописана обавеза оператора електронских комуникација да претплатника, најмање месец дана унапред, обавести на погодан начин о намери једностране измене услова уговора, као и о праву претплатника на раскид уговора пре истека периода на који је закључен.
Претплатник има право да, по пријему обавештења оператора о једностраној измени услова уговора, поднесе захтев за раскид уговора без обавезе плаћања трошкова у вези са раскидом, ако се најављеним једностраним изменама битно мењају услови под којима је уговор закључен на начин који није на корист претплатника, а нарочито у погледу спецификације услуга (садржај пакета) и услова за коришћење услуга под понуђеним промотивним погодностима.
Дакле, Закон о електронским комуникацијамa омогућава претплатнику да на прописан начин раскине уговор са оператором електронских комуникација уколико није сагласан са, између осталог, променама у погледу спецификације услуге односно садржаја пакета који користи.
Уколико претплатник не успе да реши свој проблем са оператором, може упутити приговор РАТЕЛ-у, уз обавезано подношење доказа да је претходно покушао да реши проблем са оператором.
Да би РАТЕЛ узео у разматрање приговоре претплатника, потребно је да су претходно предузети следећи кораци:
-Претплатник се најпре обраћа оператору у писаној форми,
-Оператор је дужан да одговори у року од 15 дана од дана обраћања претплатника оператору,
-Уколико оператор не одговори у наведеном року или упути одговор којим претплатник није задовољан, претплатник се може обратити РАТЕЛ-у или другом телу ради посредовања у вансудском решавању спора или може покренути парнични поступак пред надлежним судом, у року од 15 дана од дана достављања одговора оператора, односно 15 дана од дана истека рока у којем је оператор био дужан да се изјасни.
Приговор треба да садржи најмање следеће податке и прилоге:
- име и презиме подносиоца захтева,
- адресу пребивалишта/боравишта подносиоца захтева односно адресу за пријем поште (место, улица, број, ПАК),
- назив оператора електронских комуникација,
- број претплатничког уговора,
- кратак опис проблема,
- податак да ли се обраћао оператору електронских комуникација,
- доказ о обраћању оператору електронских комуникација (нпр. копија захтева предатог у пословници оператора, односно упућеног електронском или редовном поштом-са копијом о предаји препоручене пошиљке) и који је исход тог обраћања,
- копију остале релевантне документације у вези са поднетим захтевом.
РАТЕЛ узима у разматрање благовремене и потпуне приговоре.